RMH Premium 21 önjáró etetőkocsi

rmgpremi.jpg

Idén ezzel nyert nagydíjat az Axiál: prémium önjáró silómaró. Viszonylag egzotikus járműkategória, elég egzotikus országból, mert az RMH Izraelből származik. Izrael pedig nemcsak atomhatalom, de az önjáró silómarók terén sem igazán van vetélytársa, bár simán elképzelhető, hogy titkos iráni bázisok mélyén fejlesztik már a válaszcsapást: egy még prémiumabb önjáró silómarót.

 dsc04562.jpg

Az RMH a maga testi valójában a hódmezővásárhelyi gazdanapokon

Hogy mitől lesz prémium egy önjáró silómaró? Ez még talán annál is érdekesebb kérdés, hogy mi az istennyilára jó egy önjáró silómaró. Például jóval kisebb a karbantartásigénye, mint proletár nemzettestvéreinek. Az RMH gépei simán teljesítik a 20 ezer üzemórás élettartamot. Megmunkálni nehezebb, de aztán tovább tart, ezt fontos tudni a rozsdamentes acélról, márpedig ebből készült mind a puttony, mind a benne található csigakerekek, melyek a keverést végzik. A silómaró gémje is rozsdamentes, kopásálló acélból készül, hiszen a 20 ezer üzemóra alatt 100 ezer tonna takarmány halad rajta át.

dsc04563.jpg

Kétfokozatú keverőhajtómű, minőségi, kíméletes keverés, 6-10 centiméteres strukturális rostok.

Az alaphelyzet tehát, hogy ott a betárazott takarmány, több méter magas falakkal. Az önjáró silómaró-etetőkocsi óvatosan megközelíti a falat, majd ádázul ráveti magát, és gémjét gigászi villanyborotvaként fel-le mozgatva, marva szenázst és szilázst. Persze nem csak úgy, bele a vak világba: egy precíz állattenyésztő telep grammra tudja a szarvasmarhák napi tápigényét, amit az RMH mobilneten és wifn keresztül is megkaphat, hogy épp annyi anyagot termeljen a puttonyba, amennyi az adott etetéshez kell.

rmhpremium22.jpg

A gép másik oldalán található a kijuttatórész, ahonnan a tehenek elé veti a takarmányt: a haladási sebesség függvényében tolja a marhák elé az etetéskori adagot. A puttony 23 köbméter, és 8,5 tonna takarmány fér bele.

dsc04555.jpg

 A mezőgazdaság egyik leggyakoribb gépe: soros hathengeres turbódízel Deutz 208 lóerővel.

dsc04564.jpg

Egy büszke prémiumgyártó a felhágó fokaiba is belemarja a márkanevet.

dsc04566.jpg

Hidromotor a haladáshoz, összkerékkormányzás a kisebb fordulókörért

Végezetül tekintsük meg egy rövid videón a tárgyalt folyamatot a maga komplexitásában, silófal-marástól az étkező tehenekig. És háromra csapjunk együtt a homlokunkra, mint amikor a Galaxis útikalauzt olvastuk: hogy ezt miért nem én találtam fel???