Mahindra traktort méretre

Időről időre lábra kap az iparági pletyka, hogy a Mahindra traktor-ágazata zászlót bont Magyarországon. Aztán ebből nem sok lesz, a Mahindra még a személyautóival is elég óvatosan terjeszkedik, és a forgalomban leginkább a terepjáróikat látni. Amerikában viszont óriási sikerrel értékesítik egyszerű, megbízható és olcsó traktoraikat, de az azért sértésszámba menne, ha azt mondanánk, a Mahindra Amerika MTZ-je.

 bl07ash_857144f.jpg

A Mahindra nem csak az Egyesült Államokban piacvezető, de világszinten is ők adják el a legtöbb traktort. Az áron túl komolyan veszik a modern marketinget is: a Mahindra USA honlapján megjelent a traktorkonfigurátor menüpont, "build my Mahindra" néven; az új funkció beüzemelését a Mahindra ötödik amerikai gyárának megnyitásához időzítették Kansas államban. És még a Mahindra új XTV-modellcsaládja, az mPact is most jelent meg, a hagyományos japán és amerikai konkurenciához képest meglehetősen versenyképes áron.

 

mahindra_tractor.jpg

A Mahindra nem csak árversenyre törekszik tehát, hanem a vevők korszerű kiszolgálására is. Tavaly óta üzemel a világ traktoriparának első QR kód-programja, mellyel okostelefon és tablet segítségével tudhatnak meg mindent az egyes Mahindra típusokról.  

mahindra_fs250-2009.jpg

Cleo Franklin, a Mahindra USA marketingigazgatója a bemutató alkalmából gyorsan elmondta, mennyire alaposan és napra készen próbálják kiszolgálni a vásárlói igényeket. És persze az sem hátrány, hogy a net segítségével azonnali összeköttetés létesül az érdeklődő, és az USA és Kanada összesen több mint 500 Mahindra dílere között.

7520_wb.JPG

A Mahindra traktorgyártóként viszonylag későn indult: 1963-ban Indiában alapított vegyesvállalatot helyi befektetőkkel az International Harvester. Azóta a Mahindra a világ legnagyobb gyártója lett,  folyamatos terjeszkedéssel nem csak Amerikában, de Ausztráliában is, néhány éve pedig az első kínai gyárukat is megnyitották.