Bemutató: Hürlimann XB 105,4

 

_a0d2179.jpg

A globális multik világában mindig érdekes, ha egy jellegzetes, közismert, már-már legendás terméket valamelyik országban teljesen más vásárlóra pozícionálnak. Ismeretes például, hogy Kínában a Luis Voutton mennyire proli cuccnak számít. A Hürlimann-nal az történt, hogy eredetileg ez volt a traktorok Rolly-Royce-a, vagy inkább svájci órája, hiszen kimagasló volt a minősége, de a drága élőmunkával folytatott gyártás juttatta csődbe.

_a0d2171.jpg

A neve még úgy is jól cseng, hogy a Hürlimann már régóta a SAME Deutz-Fahr egyik almárkája, gyakorlatilag csavarra ugyanaz, mint a Deutz-Fahr és Lamborghini traktorok. Magyarország azonban tovább lépett: a hazai forgalmazó ebből csinálta meg az elérhető árú traktort, alig néhány centivel az MTZ fölé célozva. A fapados Hürlimann bemutatója a kecskeméti gokartpályán volt, ahol egyszerre két traktorral is száguldozhattak a meghívottak.

_a0d2193.jpg

A molinó a sajtóbemutatón az év jelmondatával:

_a0d2194.jpgA Hürlimann XB 4i  88  és 103 lóerős változatban kapható, 2000 baros common rail intercooleres turbódízellel, tempomattal, fordulatszámtartó automatikával. Van terhelés alatt kapcsolható felező, amivel kímélhetjük a traktort, ha az ekét véletlenül elkapta egy avar törzsfő díszes domborművekkel dekorált színarany sírmelléklete; csak visszakapcsolunk LOW-ba, kettévágjuk az európai jelentőségű kultúrkincset, és visszanyomjuk HIGH-ba. 

_a0d2190.jpg

Az alapmodell is kapott differenciálzárat, kapcsolható összkerékhajtást és összkerék-fékezést is, ami a traktoroknál egyáltalán nem egyértelmű. A végsebesség 40 km/h, szinkron irányváltó, hidraulikarendszer 55 liter/perces szivattyúval, két pár hidraulikacső-csatlakozás, ami nem sok, és 3600 kg tömeghez elég emelőerő, ami felárért 4600-ra bővíthető. A vonóberendezés tartalmaz állítható magasságú pótkocsi-vonófejet, pithonfixet és hashúzót.

_a0d2176.jpg

A 32400 eurós alapár, ami majdnem pontosan tízmillió forint, persze ugyanolyan óriásplakát-szisztéma, amivel autókat reklámoznak: ha bemegyünk a szalonba, gyakorlatilag nem tudunk alapmodellt venni, és ha ragaszkodnánk hozzá, mindenféle akadékoskodással terelnek minket a jobban felszerelt modellek felé. Büntettek is már magyar autóimportőrt a valóságban nem létező plakátmodellért. Na, a Hürlimannál ennyire nem súlyos a helyzet, de teljesen nyilvánvaló, hogy a tízmilliós árat mindenki túl fogja lépni, hiszen egy ilyen körpanorámás üvegkalicka klíma nélkül már a szezon elején megölné a traktorost. Ezért aztán rögtön jön egy komfort csomag, melyben szinte már suzukis szarrágással van egy fejtámla, és persze a fontos dolgok, mint légrugós ülés, klíma és pótülés, hogy munka közben csajozni is lehessen. Na jó, kivinni az unokát, hogy ha felnő, elmesélhesse, ő még látott olyat, hogy ember vezeti a traktort.

_a0d2188.jpg

A másik kötelező extra a munka csomag 660 euróért, ami a három pont külső vezérlését tartalmazza sárvédőről, vonólapot, meg 12 voltos csatlakozót a fülkében. Nem szép dolog az ilyesmit külön kifizettetni, de ez az árérzékeny szegmens a fapados repülőkhöz hasonlóan erről szól. Csak ugye az a kérdés, vajon bejön-e nálunk ez a modell, hiszen Európában a Hürlimann ha nem is a traktorok Rolls-Royce-a már, de legalább egy normális középkategória. A magyar változat pedig tényleg egy Budapest-London tízezerért: vonzó vétel, de azért a fedélzeten ne várjuk kényeztetést, vagy ne többet, mint egy XVIII. századi rabszolgahajón. És persze azt is jegyezzük meg, hogy ezzel a zseniális spenótzölddel, meg a szépen kanyarított piros feliratokkal a Hürlimann néz ki a legjobban a konszernen belül.

_a0d2180.jpg_a0d2181.jpg_a0d2182.jpg

 Ergonomikusan elhelyezett irányváltó kar, hogy ne legyen akkora szerencsétlenkedés a tolatgatásból.

_a0d2183.jpg_a0d2184.jpg_a0d2185.jpg_a0d2191.jpg

 A sárga villogó a 657 eurós Munka csomag része

_a0d2192.jpg_a0d2189.jpg